Makedonya'yı Beklerken

 

                                             Emin Emin’e

 

Ah kapında bekledim uzun ve tedirgin

Süvariler uzaktan baktı gözlerime Taşköprü’den

habersizdi kardeşlerim

Vardar’a emanet bırakılan tarih ile seslendim

sanki dağların kokusunu saklıyordum ceplerimde.

 

Değişmiyor tarih insan dönmedikçe sözünden

İzi kaldı gönlümde mürekkep lekesinin, evraklar bahane

Üsküp! dedim, selam sana ne uzaktan ne yakından

Üsküdar ne ise sen de öylesin ruh aynasında

sanki gökyüzünün rengini taşıyordum heybemde.

 

Ah ki kaldım yer ile gök arasında

bir elçi beklerdi daima sınırların uçurum kenarını

dağları geçince nehirler kaldı onun altında

iki yakası bir araya gelsin diye, uçan göçmen kuşlara

İstanbul’u anlattım aziz mi aziz hatıradan

çağırsın hiç durmadan kadim olanın müreffeh nidasını.

 

Yasin Onat

Yorumlar

Popüler Yayınlar