Güneş Çıkınca


güneş çıkınca evinden, evdeki güneşi hatırlarım
diğer günler serinlete dursun yağmur niyetine
yaza dönen çok ışıklı odalarda puslu zamanları
geçe dursun saatler yokluğun gür bahçesinde
derdim ve delilim yok korunan vicdanımdan başka

güneşe çıkınca hafifliyor sanki ruhum bir lahza
oyuncağını kaybetmiş çocuklar anlıyor beni
yürüyüşe çıkan adımlar, omuzlardan düşen yük
bulunur eğer nasipse aranmamış geçmiş bile
derdim ve delilim yok korunan vicdanımdan başka

gölgeli avlularda büyüyor oysa sevincimin ışığı
ve müstesna değil midir ışıktan süzülen göksel ahenk?
her toz ışığa aşina ve her zerre yaklaşıyor kendine
dönünce eve güneş, devri alem edip tüm misallerle
derdim ve delilim yok korunan vicdanımdan başka

sayfalar okunmaz olunca, sendeki sayfamı hatırlarım
diğer kitaplar okuna dursun uykusuz güneşin altında
rikkattir taşmayan sığınak ve her lisan anlatır öteleri
bilinir eğer değmişse tüm kıtalar, kalbin defterine
derdim ve delilim yok korunan vicdanımdan başka.

Yasin Onat

Yorumlar

Popüler Yayınlar