Uzun Teneffüs

                                        Mevlana İdris'e 


Bir vakit ki Haziran’dır 
günlerden salı, uzun bir teneffüstür sabah
takvimler 7’ye kurulmuş ıslanmakta zaman
uslanacak çocuklar bir gün
ve babalar öğlenin avlusunda...

Oturmuş bekliyorum bir Ihlamur ağacı altında
okuldan kuş sesleri çıkacak birazdan
bekliyorum tutacak ellerimi tüy değiştiren kanatlarıyla
bekliyor ve çağırıyorum, rüzgar biraz daha rüzgar
tarih şahit ve müstesna zamanlar.

Uykusundan uyanmış tüm uykular
çocukluğum yanı başımda!
ona da söylüyorum şekerli bir oralet
hiç yalnız bırakmaz beni sağ olsun adamım
kitaplar tersten daha güzel
adamlar toprağa yakın oldukça
çocuklar dünyadan daha..
yokluk varlığa baktıkça
derin susmalar ırmaktan daha gür
sözler mütemadiyen tutuldukça
masallar şarkılarla...

Ve sonra...
Ve önce...
Ve şimdi!
“Kuş Renkli Çocukluğum” u okuyorum ezberden
emaneti henüz teslim etmiş güzel insan 
dualar ansızın bir ağaç konduruyor esmer yüzüne
ne ki dünya kısa bir gölgelik
ne ki dünya kanatlar için rüzgar
ne ki dünya müminler için sahra
“Dünya ne ki dünya ne ki
Beyaz olan her şey biraz mavi.”
Hû ile Hay ile
Vesselam...

Yasin Onat
7 Haziran 2022 Salı - Fatih

Yorumlar

Popüler Yayınlar