. Sonra

Duvardaki saate bakıyorum saat kendinden geçiyor
Nasıl olsa zembereğinden boşalmış didişmez kelimelerime
Noktadan başlıyorum dursun diye imla kuralları
Ancak böyle dinleyebilirim seni
Seni böyle anlatmaktan sıyrılabilirim
Zamanın insafına bırakılmış ayrılıklar gibi
Bırakıyorum ben de anlatmayı çocukların ulaşamadığı bir yere
Sigarayı ateşe verdim küllerinden geriye kalan dumanı
içimdekine sûret olsun diye.

-İki yangın bir serinlik, bir yangın iki sessizlik-

Yanılıp yakılmaktan, dökülüveriyor usanç gözlerimden
kabından taşıp hemen oracıkta buharlaşsın diye
İkide bir bölüyor sessizlik yazdıklarımı
Sonra alıp başını gidiyor bölemediklerini bana bırakarak
suya düşmüş ateş hükümsüzlüğünde

Saat'e bakıyorum tekrar.. kendi derdinde
Akrep, yelkovanı hızla geçmek üzere..
Biraz uyku çörekleniyor göz kapaklarıma sonra
Hayal edecek neyim varsa beliriveriyor: beş yanım vesaire..
Bir soru kanatlanıp uçuyor da pencereden gökyüzüne:
Bilen var mıdır diyorum uyuyunca neden konuşamaz insan?
Gecelerden rüya seçer gibi Dino Merlin'i dinlemek
Oysa Feyruz uyutmuyor geceleri diriliş şarkıları söyleyerek.

-Bir şarkı bir hüzün, bir söz ki henüz nihayete ermeyen-

Yasin Onat

Yorumlar

Popüler Yayınlar